"Human beings are at their best when they interact with the real world and draw lessons from the bumps and bruises they get"
Herbert A. Simon, 1994

יום שני, 17 בינואר 2011

הערכת פורם

בעבודה שלנו עם ד"ר גילה במסגרת קורס העכרת טכנולוגיית ידע הצגנו מסגרת לשימוש במדיה ובטכנולוגיה להוראה בחינוך . המסגרת לבשה צורה של סדרת שאלות תחת סדרת כותרות שעל המורים החושבים לעשות שימוש בטכנולוגיה להוראה לענות עליהם.
ראוי להראות שתהליך קבלת החלטות מכאני או "מדעי". יש גורמים רבים ושונים שיש להתחשב בהם, ועל ההחלטות להיות תלויות בקונטקסט הספציפי.
לכן בעיסוק במורכבות כזאת הגישה הטובה ביותר היא: השתמשנו במסגרת (SECTIONS )המזהה את המשתנים העיקריים שיש להתחשב בהם בהערכת הכלי שנו והוא הפורם .

T – TEACHING and LEARNING לפי (Anderson, 2008) האתגר שהמורים ומפתחי סביבות למידה מקוונת צריכים להתמודד איתו הוא בנייה של סביבות למידה אינטראקטיביות שהן בו זמנית ממוקדות לומד, ממוקדת תוכן, ממוקדת קהילה לומדת, וממוקדת הערכה.

I – INTERACTIVITY בחשיבותו של הפורם בכך שהוא יכול לקדם תהליכי למידה-הוראה המבוססים על עקרונות הלמידה הקונסטרוקטיביסטית (מור, 2007). הכתיבה הבלתי פורמאלית, המתבצעת בפורום, מסייעת ללומדים לבצע אינטראקציה משמעותית עם התכנים, בנוסף, התיעוד המלא מאפשר לתלמידים ולמורה לעשות רפלקציה הן על התוצרים הקודמים, והן על התהליך, ובכך לפתח הן את ידיעותיהם והן את תהליכי הלמידה . (Anderson, 2008)

ולפי S – SPEED הפורום מאפשר ללומדים לשתף פעולה מרחוק בכל זמן שהם חפצים בו ומכל מקום (מיודוסר ונחמיאס, 2001).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה