"Human beings are at their best when they interact with the real world and draw lessons from the bumps and bruises they get"
Herbert A. Simon, 1994

יום שני, 17 בינואר 2011

אפיקי אינטראקציה שהטכנולוגיה מאפשרת:

האינטראקציה בין הלומד לבין חומרי הלימוד מתבטאת במבדקים מקוונים, בשאלות מפתח המוצגות בפני הלומד ועליהן הוא מתבקש לענות בסיומה של כל יחידת לימוד, ובאמצעי המחשה חזותיים מבוססי-מולטימדיה להצגת חומרי הלמידה (גולדשטיין, 2001) .

האינטראקציה בין המרצה לבין הלומד תורמת לתחושת מעורבות של הלומד בקורס, ובנוסף, מהווים המשוב מצד המרצה ותשומת ליבו גורמי הנעה משמעותיים עבור הלומד. אינטראקציה זו חשובה באותה מידה גם עבור המרצה, המוביל ומנחה את תהליך הלמידה (גולדשטיין, 2001) .

האינטראקציה בין הלומדים לבין עצמם מפצה עבור החוסר במפגשים פנים אל פנים בקורסים מקוונים, ויוצרת תחושת שייכות לקהילה. האינטראקציה מאפשרת סיוע הדדי בין הלומדים ומעודדת למידה שיתופית. לטענת קולן וסטיבנס (Coghlan & Stevens, 2000), פעילות חברתית בין הלומדים הינה תנאי הכרחי להצלחה בקורס, ולפיכך, על המרצה לטפח ולפתח קהילייה , ולעודד את הלומדים להתכתבות שוטפת ביניהם ולביצוע מטלות שיתופיות .

תגובה 1:

  1. שלום אזהאר
    לדעתי אחת התרומות של הטכנולוגיה בנושא האינטראקציה היא זו שהיא פותחת אפיקי אינטראקציה לא רק ללומדים רגילים אלא ובמיוחד לאנשים עם מגבלות אינטראקציה בסיבות הלימוד הרגילות.

    השבמחק