1- בעלי תפקידים פנימיים בביה"ס: מנהל, רכז תקשוב, מורים מובילים, צוות מורי ביה"ס.
2- בעלי תפקידים חוץ בית-ספריים: משרד החינוך, רשויות מקומיות, הורים, מורה-מומחה, גוף מתערב .
3- ארגון הלמידה: יחידות ההוראה וחלוקת התלמידים .
4- אקלים ארגוני: חזון ומטרות תקשוב, היקף הפצת החדשנות, היסטוריה חדשנית .
5- הכשרה ופיתוח צוות: תכני ההכשרה, מקור ההכשרה .
6- תשתיות: מחשבים וציוד היקפי, תמיכה תכנית ותקצוב החדשנות .
7- מדיניות תקשוב: לאומית ואזורית/מקומית .
לפי כך קיים גורמים רבים מעורבים בחדשנות, אולם לא כולם באותה עוצמה והגורמים בעלי העוצמה הגבוהה מפוזרים על-פני מספר קטגוריות , אפשר לומר באופן כללי, גורמי פנים משפיעים יותר מגורמי חוץ .
למשל :
בישראל נמצא שהרשות המקומית והגוף המתערב הם גורמים בעלי עוצמה גבוהה ביישום החדשנות שבכל בית ספר רכז המחשבים הוא גורם מרכזי בהפצת החדשנות, אך אינו בהכרח מוביל את החדשנות .
לפי דעתי התקשוב מצליח כאשר המדיניות הלאומית מספקת תשתיות, תמיכה טכנית והכשרת מורים, והמדיניות הבית ספרית מספקת חזון כולל לתפקיד התקשוב בבית הספר .
יום שבת, 31 ביולי 2010
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אני מרעי מאדי
השבמחקאומר לך אזהאר שלום וירבו שכמוך
דפדפתי בבלוג שלך וקראתי כמעט הכל ועברתי בין הקישורים ומצא חן בעיני
וההשוואה בין הצ'אט הטקסטואלי לבין הקולי הייתה מאוד ברורה ומובנת ויכולתי להבחין בכך טוב מאוד את השוני במדוייק.
אני מעריך מאוד את עבודתיך וההשקעה וצאחל לכבודך הרבה בריאות והמון התקדמות בנושא התקשוב ותשארי נכס למשםחתיך ולעמך ולחברה שלך.
מאת עליאן אלנבארי
השבמחקנהניתי מאוד לקרא את הכתבה על החדשנות והשינוי שקורא היום בחיים בכלל ובמערכת החינוך בפרט.השינוי צריך להתחיל מהדברים הקטנים בהתחלה ואחר כך להתרחב על מנת שיכלול את כל העובדים במערכת החינוך.נגעת באמת בנושא שהוא על סדר היום וחשוב מאוד , השינוי זה כמו שרשרת בתהליך הלמידה ואם אחת החוליות נותקה אז תהיה לנו בעיה , לכן השינוי צריך להיות בהדרגה ובצורה מבוקרת ומסודרת עם התחשבות בזמן שהוא לא לטובתנו.
כל הכבוד על בחירת הנושא והכתבה המעניינת
שלום
השבמחקמאת ג'נאן דיאב מלחם
אני מנהלת בית ספר התחברת לנושא החדשנות מפני שאני מישמת את הנאשא בבית הספר .
בנוסף לגורמים שציינת במאמר אני מספירה תהליך בסיסי לימודי חדשני :
1- למידה עצמאית .
2- למדה באמצעות האינטרנת .
3- תחקרנות וביגור של ארגון הלימדה תוך די ניהול ובקרה ומשוב .
אני נהניתי מקראת המאמר . וישר כוח .
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקשלום לכם :
השבמחקאני בעד מה שאמרת עליאן השינוי צריך להיות בהדרגה ובצורה מבוקרת ומסודרת עם התחשבות בזמן שהוא לא לטובתנו.
ולגבי מה שהספירת ג'נאן הם לפי דעתי כוונים מרכזיים בתקשוב החינוך ובנוסף להם :
1- מידענות מתוקשבת
2- פרוייקטים עתירי תקשורת
3- הוראה מתוקשבת
שלום אזהאר,
השבמחקהגורם העיקרי של חדשנות שפוספס בפוסט הוא הרצון להתחדש והנכונות לקבל חדשנות.
בהתייחס למצב במגזר הערבי, כנראה שהמושג "חדשנות" אינו רלוונטי. אין נכונות כי אין יכולות וכי אין רצון כי ירדו רוחות ממפרשים...
שלום אזהאר
השבמחקמאת : אבו חמאד מוניר
שמחתי לבקר בבלוג שלך , חדשנות לבית ספר ישנו המון גורמים שמשתתפים בו, אך לא כל גורם טורם איך שצריך בזמן..
לפעמים גורם אחד שזקוק לגורם אחר שיושיט יד לקידמו אך לא מוצא בעת הביקוש.
מקווה שבלוג שלך יועיל לכולם.