"Human beings are at their best when they interact with the real world and draw lessons from the bumps and bruises they get"
Herbert A. Simon, 1994

יום שני, 14 ביוני 2010

איך מגדירים משחק ??

בטלהיים (1980): "המשחק הוא השפה הסודית של הילד".([1]. Bettelheim B. (1980) A Good Enough Parent. Thames and Hudson, U.S.A. נלקח מתוך "גז, אפרת")
רוסו טוען כי המשחק משחרר את הפוטנציאל הטמון בילד (גז, אפרת. "שילוב המשחק בתהליכי הוראה ולמידה", עבודת תזה A.M בחינוך ומדעי ההתנהגות.)

ויטנגשטיין (1989): כל פעולה המתבצעת ברצינות ניתנת לביצוע גם בצורה מישחקית, על-ידי שינוי מסוים – המשחק הוא תופעה של חיקוי תוך שינוי. שינוי זה אינו בעיקרו שינוי התוכן, אלא - הכנסת התוכן למסגרת אחרת (כמו העברת מנגינה מסולם מוסיקלי אחד לסולם מוסיקלי אחר). (גז, אפרת. "שילוב המשחק בתהליכי הוראה ולמידה", עבודת תזה A.M בחינוך ומדעי ההתנהגות.)

נוי (1981) מגדירה את המשחק כ"פעילות הקיימת בזכות עצמה, מונעת על-ידי הרצון להנאה, ומוגבלת במקום ובזמן. הפעילות כוללת חיפוש אתגר נגד יריב או תפקיד, ונשלטת על-ידי ניצחון או הפסד. הפעילות המשחקית מלווה במתח או בהתרגשות. למרות שהפעילות נעשית תוך רצינות והשקעה מרביים, קיימת (גז, אפרת. "שילוב המשחק בתהליכי הוראה ולמידה", עבודת תזה A.M בחינוך ומדעי ההתנהגות.)

שפיר (1988) מגדיר את המשחק כ"מסגרת תפקודית, שבה מצב מסוים עדיף על פני מצב אחר, וזאת על-פי הסכמה בין המשתתפים"( שפיר, ח. לשחק ולחיות. הוצאת המחבר. נלקח מתוך "גז, אפרת".)

הויזינגה (1984) טוען כי התרבות האנושית מתפתחת "במעשה מישחק ובצורת מישחק". לדעתו, המשחק הוא שעשוע אך אינו מהווה היפוכה של הרצינות, משום שהפרט המשחק פועל ברצינות ובכובד ראש, לעיתים עד כדי מסירות ודבקות. (הויזינגה, י. (1984) האדם המשחק, על מקור התרבות במשחק. מוסד ביאליק. נלקח מתוך "גז, אפרת")

אני מגדירה את המשחק לפי הסרטון הנ"ל :

3 תגובות:

  1. שלום רב אזהאר
    אני אימאן עאזם , סטודנטית לתואר שני בניהול וארגון בחינוך, אשר נתבקשנו על ידי המרצה לבחור בלוג מתוך רשימה ולהגיב עליו.
    אני בחרתי בבלוג שלך מתוך רצון סקרנות ומשיכת תשומת לבי לנושאים שהועלו בבלוג שלך.
    ניתן לציין כי הבלוג שלך מובנה ומסודר וגם מכיל נושאים חשובים למורים ובמיוחד למורים למתמטיקה.
    מאוד מעניין המאמר שהוצג וההשוואה שהיתה בין המסורתיים והחדשניים.
    היית מאוד מסודרת בהעלאת הרעיונית. משך תשומת לבי מאוד דרך הלימוד החדשנית במתמטיקה, מכיון שיש לי ילדים בבית ספר יסודי, זה יאפשר לי ללמוד דרכים ללמידה איתם.
    שלא נשכח שנתת הרבה טיפים ודרכי חינוך חדשניים דרך הממוחשבת הדבר הקרוב מאוד לעולם תלמידינו.
    אני מאחלת לך הצלחה רבה בהמשך דרכך
    אימאן

    השבמחק
  2. תודה לך אימאן ותקראי את המשפט הנ"ל :
    " האדם משחק רק בשעה שהוא אדם במלוא משמעות המילה
    והא אדם שלם רק בשעה שהוא משחק "
    ((פרידריך שילר

    השבמחק
  3. שלום לך אזהאר
    כל בן אדם אוהב לשחק זה לא תלוי בגיל שלו וכל משחק מתאים לגיל לפעמים גדולים משחקים במשחקי ילדים , האדם לפעמים מתנתק מהלחץ דרך המשחק .אז צריך לשחק .

    השבמחק