אנו כמורים יכולים לשנות את הדעה של התלמידים אם נטפל נכון בכיתות היסוד ונחבב את המקצוע על התלמידים. לדעתי ההוראה כמו תמיד זה מתחיל מהמורה . ככל שהמורה יחוש עניין ויבין את החשיבות והיופי שבמקצוע כך הוא יעביר זאת לתלמידיו .
התשובה שמרבים לשמוע- היא שהבעיה נעוצה בהוראה. נהוג לטעון שחלק גדול מן הילדים שנחשבים ל"ליקויי למידה" הם בעצם "ליקויי הוראה". לכן תפקידו של המורה בתהליך הזה הוא לכוון את התלמיד לכך, ולגרום לו התנסות בעקרונות על פי סדרם הנכון. ולגרום להם לא לפחד מהמקצוע ואף ליהנות ממנו.
השאלה שצריך כל מורה לשאול את עצמו היא :

מהי הדרך לעלות מוטיבציה אצל תלמיד ?
על כן, אנו כאנשי חינוך חייבים מאוד לשים את הדגש על "איך" ללמד את המתמטיקה.
אני מאמינה שאם מורים יבחרו בדרכי הוראה שונים אז יהיה סיכוי שתעלה מוטיבציה לגבי מתמטיקה בהרגשת בטחון ואהבה לתחום תוך מתן מידה רבה של סיפוק והבנה.
כדי להניע את התלמידים ללמוד ולהשקיע מאמץ, יש לגוון את אמצעי ההוראה תוך בחירת אסטרטגיות הוראה כדי שכל אחד מהתלמידים ימצא עניין וישתתף בתהליך הלמידה (Kolesnick, 1978). אמצעים אלה הם, בין השאר, עבודות העשרה, משחקים ומאמרים. גיוון האמצעים מגדיל את הסיכוי להגיע אל מרבית התלמידים.
בהסתמך על :
kaye7.school.org.il/koren/koren_motivation.doc
אני בזה תומך ומצדיע לכתבה כזו בהיותי גם מורה לחינוך מיוחד וגם כמורה בכלל .
השבמחקאני חושב שכמה וכמה תלמידים שלא מקבלים את הזדמנויות ההבנה לפי היכולות שלהם הדבר שמשפיע על התוצאות הסןפיןת של התלמידים בבחינות המיצב ובבחינות של הביה"ס ויותר חשוב מזה על היכולות של התלמיד עצמן .
ברור לכולנו שגיוון האווירה ותכני הלימודי הינו הדבר הכי משמעותי לעשיה ולהשפעה במיוחד בחשבון ובמתמטיקה .
מיקי.
השבמחקכחלק ממטלה נחשפתי למידע שקיים בבלוג שלך ומאוד התחברתי לתוכן. אני בהחלט חושבת שיש משמעות כיצד אנו כמורים מעבירים את המסר הרצוי! אני בהחלט בעד חשיבה מחודשת וגוון אמצעי הוראה ובבחירת אסטרטגיות שכל תלמיד ימצא עניין וישתתף בתהליך הלמידה.
תומכת בגישתך
מיקי
לאזהאר שלום,
השבמחקאני מאוד מסכים איתך לגבי כך שלשיטת ההוראה ולשימוש בשיטות הוראה שונות, מגוונות ומעניינות יש השפעה חזקה על תהליך למידתם של התלמידים, ועל אופן תפיסתם למקצוע. הרי שאני כמורה רואה ששימוש בשיטות הוראה כאלה כמו: שילוב המחשב, עבודה בקבוצות, משחקים וכו' יכול להגביר את רמת המוטיבציה וההתעניינות של התלמיד במקצוע, וכמו כן אמור להועיל ולתרום באופן חיובי לתהליך למידתם ולהבת לחומר הנלמד בצורה מעמיקה יותר.
תודה ובהצלחה
אזהאר שלום ,שמי רמי מורה לשפה העברית בתיכון בית צפפה ובאוניברסיטת ביר זית .
השבמחקברור שאנו נמצאים היום בעידן הטכנולוגי ,שיטות הלימוד השתנו במהפך אדיר לטובה,המורים צוברים מדי יום ידע והשכלה בכל התחומים דבר,שמשפר את יכולתם הלימודית.
עובדי ההוראה היום מחויבים להתעדכן בכל עת בכל מה שתורם לקדמת תלמידיהם ,עליהם להיות כל הזמן מצוידים באמצעי ההעשרה :אינטרנט,מצגות,משחקים ,מעבדות ,דפי עבודה בכך הם מוסיפים עניין והנאה בקרב התלמידים.
לדאבוני,חלק גדול ממורי ישראל עדיין משתמשים בשיטות הפרימיטיביות של אז ,הם לא טורחים להעשיר את עצמם ולהשתלם ,והשיגי תלמידיהם בבחינות המצ"ב והבגרויות נחותים.
המורה המצליח תמיד מחפש לעצמו אהדה בקרב תלמידיו ככל שאוהבים אותו יותר יאהבו את המקצוע שהוא מלמד,בנוסף לכך המורה המגוון בשיטות הלימוד ובאמצעים הטכנולוגים ,יזכה בהישגים מכובדים יותר.
רמי מצארוה
איזדהאר שלום, אני ראמז אסמיר, לומד אצל גילה בקורס תקשוב, המסלול לניהול וארגון מערכות חינוך, נתבקשנו כמטלה להגיב לאחד הבלוגים שהיו ברשימה שלה, ולכן אני כאן.
השבמחקאני שמח לראות בלוג נחמד ללא הרבה דקורציה, לטעמי פחות מדי.
אבל מאוד נהניתי בלעיין בבלוג שלך, יש הרבה מה ללמוד תמשיכי הלאה.
לגבי הודעה זו: הדגשת על "איך" ללמד מתמטיקה. אני כמורה למתמטיקה מבין אותך, אבל כמחנך ביסודי וגם בתיכון(חייב להסכים עם רמי מצארוה), למדתי שצריך לדעת איך לחנך ואז ללמד נקודה.(גם אם אינך מורה מחנך בתפקידך).
תמשיכי עם העבודה הטובה.
ראמז אסמיר
שלום לאזהאר
השבמחקשמי אמאני
אני מסכימה איתך לכתבה זו בהיותי גם מורה לפיזיקה. אשר צינת בכתבה זו המציאות שנמצאים בה, לכן חשוב להשתמש בשיטות הוראה מגוונות ומתאימות לצרכי התלמידים.
נושא חשוב ומעניין לדיון
תודה ובהצלחה
נכון מאוד אזהאר אנו כמורים יכולים לגרום לתלמיד לאהוב את הנושא הנלמד לכן צריך להשתמש בדרכים מגוונים בהוראה כמו שילוב משחקים לימודיים דפי עבודה ליצור אוירה אחרת בתוך השיעור כדי לחבר את התלמידים איתנו ולהקל עליהם את הלימודים פרט בנושא המתמטיקה
השבמחקאהלן אזהאר
השבמחקמורה שאוהב מתמטיקה אינו בהכרח מורה טוב למתמטיקה. הבעיה בלימוד מתמטיקה שהדרך הנהוגה יותר היא האינסטרומנטלית. קרי דע שזה כך עושים. פשוט תבניות של צעד אחר צעד לפתרון כל סוג של שאלה מבלי להבין למה ומאיפה זה בא. חשוב שהתלמיד יבין "מאיפה ואיך זה בה" ורק אז לא תהיה לו בעיה להסיק משפט ששכח או אפילו לא ידע.